Több kérdés érkezik hozzánk ezzel kapcsolatban, de amennyiben az irodában folyó munkavégzés szervezett munkavégzés keretein belül történik, úgy erre a tevékenységre is vonatkoznak a munkavédelmi szabályok. Bármily meglepő, jó néhány munkavédelmi szempontból fontos tényezőt és jogszabályi előírást kell figyelembe venni az irodai munkavégzés során is.

Az a tapasztalat, hogy a munkáltatók nem fordítanak kellő figyelmet az irodai munkavégzés szabályaira, illetve sok esetben hiányos az ismeretük ezen a területen.

Fontos tisztában lenni az irodai munkahelyek kialakításának szabályaival és követelményeivel. Már a tervezés fázisában érdemes odafigyelni az iroda belső kialakítására és az iroda bútorok elhelyezésére a munkatérben. Az ergonómiailag megfelelően kialakított irodák nagyban elősegítik a hatékony munkavégzést, csökkentik a munkavállalókat érő pszichés, mentális és fizikális terheléseket.

A számítógépes munkahelyek kialakítása, a képernyők szabálytalan elhelyezése gyakran okoz fáradtságot, szemromlást, idegfeszültséget stb.